Alimente care sunt benefice pentru ficat (continuare)

6. Legume crucifere

Cercetările au constatat că beneficiile consumului de legume crucifere pot dura săptămâni. Legumele, inclusiv broccoli, varza de Bruxelles si conopida sunt o mare sursa de glucozinolate. Ele ajuta ficatul sa produca enzime care, la randul lor il si protejeaza.

Studiile au descoperit că brocoliul poate contribui, de asemenea, la combaterea dezvoltării bolilor hepatice și a cancerului. Prăjit sau aburit, legumele crucifere pot fi ușor încorporate în orice masă.

7. Merele

Ca și sfecla, merele au concentrații ridicate de pectină, element care curăță toxinele din tractul digestiv. Această fibră solubilă ajută la digestie și ajută la eliminarea toxinelor din organis

8. Ulei de măsline

Adesea considerat o grăsime sănătoasă, uleiul de măsline este încărcat cu antioxidanți care pot reduce riscul de cancer. Uleiul de masline poate ajuta la reducerea grasimii din ficat si la reglarea nivelului de glucoza, ceea ce imbunatateste functia hepatica. Un studiu pe termen lung a constatat că consumarea unei lingurite de ulei de măsline pe zi poate îmbunătăți nivelul enzimelor și poate reduce inflamația.

9. Turmeric

Turmericul ajută la reparația celulelor hepatice și stimulează producția de enzime care descompun toxinele. Turmericul stimuleaza bila, care ajuta la eliberarea ficatului de toxine solubile in grasimi. Încercați să adăugați turmeric la feluri de mâncare preferate sau să ridicați un supliment pentru un impuls suplimentar.

Alimente pe care să le evitați pentru protejarea ficatului

Deoarece ficatul este un organ atât de important, încercați să evitați următoarele alimente pentru a vă menține funcționarea corectă a ficatului:

Zahăr: pentru a vă menține ficatul liber de exces de grăsime, reduceți cantitatea de zahăr pe care o consumați. Multe alimente prelucrate includ niveluri ridicate de zahăr adăugat. Pentru a evita caloriile suplimentare și pentru a vă proteja ficatul, asigurați-vă că verificați conținutul de zahăr atunci când cumpărați ceva procesat.

Alcoolul: Consumul excesiv de alcool este principala cauză a cancerului de ficat și a bolilor. De fapt, consumul excesiv de alcool poate provoca prbleme în tot corpul. Un studiu recent a constatat că și 1-2 băuturi de patru ori pe săptămână pot crește riscul de deces prematur cu 20%.

Alimente prelucrate: Pe lângă zahărul adăugat, alimentele procesate au, de obicei, o valoare nutrițională limitată. Protejați-vă sănătatea consumând fructe și legume proaspete și gătiți acasă, în loc să mâncați alimente fast-food.

Carne roșie: adesea bogată în grăsimi, carnea roșie trebuie evitată dacă încercați să vă curățați ficatul. Grăsimea saturată din carnea roșie și cea prelucrată fac ficatul să funcționeze mai greu.

Dacă vi se pare dificil să eliminați oricare dintre alimentele de mai sus, puteți să vă ajutați ficatul prin limitarea cantității pe care o consumați.