Ce este glutamina?

Deși sună similar, glutamina nu trebuie confundată cu glutamatul neurotransmitator. Glutamina este o componentă cheie a proteinelor pentru om și îndeplinește o serie de funcții în corpul nostru.

Cercetările sunt destul de clare cu privire la faptul că glutamina este importantă, dar nu este atât de clară cu privire la cantitățile de care avem nevoie zilnic. Este prezent în multe alimente obișnuite în diferite grade, precum și în suplimente alimentare. În acest articol, veți găsi unele dintre cele mai bune surse de alimente pentru glutamină.

CE ESTE GLUTAMINA

Glutamina este un aminoacid. Asta înseamnă că joacă un rol într-o mulțime de funcții metabolice. Este o proprietate pe care o împărtășește cu majoritatea altor aminoacizi dietetici.

Să facem un pas înapoi și să ne uităm la aminoacizi. În scopul unui corp uman, sunt compuși care formează proteine. Ele vin în două mari categorii – esențiale și neesențiale. Aminoacizii esențiali sunt cei pe care trebuie să-i ingerăm prin dieta noastră. Aminoacizii neesențiali sunt cei pe care organismul îi poate produce singur, precum și ingerat prin alimente.

Glutamina este unul dintre aminoacizii neesențiali. Ca cel mai abundent aminoacid la om, rareori ne lipsește. Cazurile de înfometare extremă, vătămare sau boală sunt excepții notabile.

La fel ca majoritatea altor aminoacizi, glutamina vine sub două forme – L-glutamina și D-glutamina.

Diferența dintre cele două tipuri este în aranjamentul lor molecular. Oamenii folosesc doar L-glutamină. Prin urmare, lista noastră cu cele mai bune surse alimentare pentru glutamină va fi limitată la cele care furnizează L-glutamină.

De asemenea, s-au făcut cercetări cu privire la rolul glutaminei în construirea mușchilor și îmbunătățirea performanței sportive. Cercetarea este neconcludentă, dar suplimentarea cu L-glutamină a câștigat o tracțiune semnificativă în comunitatea sportivă.