Ce sa faci daca ai gaze in exces

Chiar dacă mulți sunt rușinați să vorbească despre asta, realitatea este că toată lumea o face. Gazele sunt o parte normală a procesului digestiv. Fără a lăsa gazul să iasă, intestinele tale s-ar umfla și s-ar umple de aer. Majoritatea oamenilor elibereaza gazele din stomac de aproximativ cinci până la 15 ori pe zi, deși totul este de până la 23 de ori este considerat normal.

Cu toate acestea, dacă credeți că exagerati sau gazele dvs. au un miros deosebit de rău, puteți face câteva lucruri. Așadar, dacă te-ai întrebat cum să încetezi sa elimini atat de multe gaze, încearcă următoarele sfaturi.

Mâncați încet și mestecati-vă mâncarea de multe ori

Corpul tău produce mai multe gaze atunci când înghiți aer, motiv pentru care ar trebui să-ți ocupi timpul când mănânci. Desigur, nu veți putea să înghițiți complet aerul, dar mestecați mâncarea mai mult timp și mâncarea mai lentă va ajuta la scăderea cantității. Evitați să mâncați în timpul mersului, cu bicicleta, cu mașina sau cu vorbele.

UITAȚI DE GUMA DE MESTECAT

Deoarece înghițim cu toții aerul în timp ce mestecăm, încercați să evitați cât mai mult guma de mestecat. Dacă le mestecați pentru a evita respirația urât mirositoare, puteți trece în loc de mentă. Majoritatea oamenilor care mestecă gumă tot timpul o fac în timp ce vorbesc, mergând și alte activități, înghițind și mai mult aer și producând mai mult gaz.

Evitați alimentele care produc gazele

Nu este un secret faptul că unele alimente produc mai multe gaze decât altele. Alimentele bogate în carbohidrați, lactoză, fructoză, amidon și fibre insolubile pot crește producția de gaze. Carbohidrații fermentează în intestine și, în afară de producerea de mai mult gaz, pot provoca, de asemenea, tot felul de alte probleme digestive.

De exemplu, persoanelor care suferă de sindromul intestinului iritabil li se recomandă să mănânce alimente fără zaharuri fermentabile. Cu toate acestea, problema este că majoritatea alimentelor care produc gaze sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă. Nu veți putea să le ștergeți complet, dar reducerea acestora va va ajuta să reduceți fartingul. Aceste alimente includ:

Amidon: Paste, grâu, porumb, cartofi, bere.

Lactoză: produse lactate, brânză, înghețată, lapte.

Fructoză: pere, suc de fructe, anghinare și alte fructe.

Fibre insolubile: tărâțe de ovăz, fasole, mazăre, fructe.

Zaharuri complexe: broccoli, varza de Bruxelles, cereale integrale, varză și multe alte legume.

  • Lasa un comentariu