Cele mai bune surse de proteina pentru fitness – Partea I

Cea mai mare parte a cercetărilor cu privire la formarea mușchilor și performanța nu a fost cu adevărat restrânsă. Cu toate acestea, unele studii au ajuns la un nivel echitabil de certitudine că glutamina acționează ca un precursor al glucozei la om. În acest fel, ajută la recuperarea exercițiilor fizice ca agonist al carbohidraților în metabolism.

În plus, a fost sugerată o legătură între suplimentarea cu glutamină și sănătatea imunitară. Este probabil să joace un rol în funcția imunitară, precum și în sănătatea intestinală.

Acum, când avem clar ce este și ce face, vă întrebați probabil de câtă glutamină aveți nevoie zilnic. Aceasta este o altă zonă gri, ca aminoacid neesențial, aportul de glutamină poate varia foarte mult de la o persoană la alta.

Cercetările de încredere au arătat că aproximativ trei până la șase grame pe zi este aportul zilnic tipic. Cu toate acestea, cifrele reale depind foarte mult de dietă, având în vedere că unele dintre cele mai bune surse de alimente pentru glutamină sunt absente din meniul zilnic al unor persoane.

Alimente bogate în glutamină

Ca aminoacid, glutamina va fi prezentă în special în alimentele bogate în proteine. Cu toate acestea, nu toate proteinele sunt create egale. Fiecare sursă de proteine ​​are un profil de aminoacizi diferit.

Doar pentru că o sursă de alimente este bogată în proteine, nu o face o sursă bună de glutamină. În schimb, unele alimente cu un conținut scăzut de proteine ​​au un conținut foarte ridicat de glutamină.

CARNE SI PESTE

Cea mai completă sursă de proteine ​​din dieta noastră este carnea. Carnea are de obicei cele mai bine conturate profiluri de aminoacizi.

Deoarece glutamina este o componentă a proteinei, nu este prezentă dacă grăsimile. Concentrația de glutamină va fi mai mare în bucățile slabe de carne și pește alb.

Carnea roșie gătită are cel mai mare conținut de glutamină sub formă de acid glutamic. Până la 16,5% din proteina găsită în carnea roșie este glutamina. Acest lucru se traduce în aproximativ 1,2 grame la 100 grame de carne și chiar mai mult în bucăți mai slabe.

Majoritatea peștilor sunt, de asemenea, o sursă excelentă de proteine ​​și, în special, de glutamină. Peștele de apă sărată are un conținut mai mare de glutamină în general, dar nu de mult. Peștele alb de apă sărată, cum ar fi mahi-mahi, are până la 3,5 g de acid glutamic la 100 g de carne.