De ce este importantă o alimentație conștientă?

V-ați înfometat vreodată cu adevărat ați deschis o pungă de chipsuri și ați început să le mâncați? Câteva minute mai târziu, sunteți șocați să vedeți că ați mâncat toată punga. Dacă da, știți ce se înțelege prin „mâncare fără minte”.

Mâncarea conștientă, pe de altă parte, este o abordare mai lentă și mai atentă a modului în care mâncăm alimentele. Acest concept necesită mai mult timp pentru a înțelege și chiar de și mai mult pentru a se integra pe deplin într-o practică zilnică.

Cheia pentru o abordare echilibrată, cu o alimentație conștientă, este de a înțelege că alimentele au două scopuri la fel de importante – hrană și plăcere, potrivit Sheena Quizon Gregg, asistent director al Departamentului de Promovare a Sănătății și Wellness de la Universitatea din Alabama.

„Dându-ne permisiunea de a mânca toate alimentele ne permite să explorăm poftele corpului nostru fără vinovăție sau judecată. Echilibrarea aportului de alimente care sunt atât de nutriție pentru organismul nostru, cât și pentru plăcerea organismului, ne poate ajuta să ne angajăm într-o experiență conștientă de mâncare care, în cele din urmă, duce la o relație sănătoasă cu alimentele”, a explicat Sheena Quizon Gregg.

Gândirea conștientă este o experiență care implică luarea timpului cu mâncarea noastră și angajarea tuturor simțurilor. O masă atentă începe cu oprirea tuturor celorlalte lucruri și concentrarea asupra alimentelor și a răspunsului organismului nostru.

„În maniera conștientă, suntem pe deplin prezenți în timpul experienței noastre de a mânca, fără a distrage atenția prin televizor sau a altor disturbări, pentru a ne savura cu adevărat mâncarea într-o manieră nedeterminată. Această experiență ne permite să fim pe deplin conștienți de cantitatea care ne va sătura față de „mâncarea fără minte”, a spus Gregg.

Inamicul nr. 1 al mesei conștiente este ceasul. Calendarele ocupate și o lume cu ritm rapid ne obligă să facem dintr-o masă un spectacol lateral într-o frenezie de multi-tasking. Telefoanele inteligente nu ajută nici ele.

Gregg a împărtășit câteva sfaturi despre cum să vă angajați în alimentația conștientă.

  • Programați mese și gustări, la fel ca alte sarcini zilnice. Aceasta este o modalitate bună de a pune deoparte timpul necesar pentru a vă implica în alimentația conștientă.
  • Aveți alimente cu o varietate de arome și texturi la îndemână. Dulci, iaurturi cremoase; amestec de cereale sărat și crocant; mere, răcoritoare; sau ciocolată neagră bogată. Apoi, puteți alege un aliment bazat pe ceea ce aveți cu adevărat pofta și nu doar ceea ce este convenabil.
  • Acordați timp și observați. Fiți atent la modul în care simțurile dvs. reacționează la o masă, fie că vă este foame, sunteți obosit sau stresat.
  • Nu așteptați prea mult când vă este foame. Dacă așteptați până când sunteți prea flămând, veți alege o alimentație din confort și o veți mânca foarte rapid. În consecință, probabil că nu veți înceta să mănâncați până nu vă veți simți plini.