Motivația intrinsecă

TEORIA DE DETERMINARE

Potrivit unei lucrări scrise de doi dintre cei mai importanți cercetători din domeniu, există trei elemente de construcție pentru a stimula motivația intrinsecă: nevoia de competență, autonimie și de conxiune.

Dacă faceți ceva cu care sunteți calificat și vă simțiți ca și cum ați putea îmbunătăți aceste abilități, acesta va satisface nevoia de competență. Dacă simțiți că alegerea dvs. contează și că aveți un cuvânt de spus în ceea ce faceți, atunci veți simți autonomia. Dacă faceți acest lucru într-un mediu favorabil și înțelegeți de ce faceți acest lucru, atunci nevoia dvs. de legătură va fi îndeplinită.

Dacă aceste nevoi sunt îndeplinite de o activitate, este mult mai probabil să fiți motivați intrinsec să o faceți din nou în viitor. Pe cealaltă parte a monedei, rezultatele studiului au arătat că elevii cu profesori care „controlau” autonomia au arătat o mai mică inițiativă și au învățat mai puțin eficient. În plus, știm cu toții atât satisfacția de a fi buni la ceva, cât și disperarea de a nu fi capabili să realizăm un anumit lucru.

PENTRU BINELE MAI MARE

Potrivit autorilor lucrării din 2000, aceasta ajută să recunoaștem mai întâi că există două tipuri diferite de motivație externă.

Ei susțin că există o diferență între un student care își face temele de bună voie, știind că va merge spre îmbunătățirea carierei și pe cel care o face pentru că trebuie. Dacă o acțiune este făcută pentru un fel de recompensă sau pedeapsă externă, la cererea altcuiva și nu promovează autonomia, autorii se referă la aceasta ca la o „reglementare externă”. Dacă se face ceva cu ochii față de sentimentele de mândrie personală și de valoare de sine, sau chiar de a evita senzația de anxietate sau vinovăție, ei o numesc „reglementarea introjecționată”.

ÎNVĂȚAREA DE A IUBI

Aceste constatări sugerează că există două domenii cheie în care trebuie să ne concentrăm atunci când încercăm să încurajăm motivația intrinsecă.

În primul rând, adresați-vă nevoilor naturale pentru a vă simți pricepuți, în control și conectați. Dacă un student sau un angajat simte că ceea ce fac ei are valoare și alegerile lor fac o diferență și se simt susținuți în ceea ce fac, vor dori să continue să facă acest lucru.

ARTA DE DRAGUL ARTEI

Deci, pentru a recapitula, ce este motivația intrinsecă? Este termenul pe care psihologii îl folosesc pentru a se referi atunci când faceți ceva pur pentru a vă bucura de el. Este opusul motivației extrinseci, care este atunci când faceți ceva dintr-un motiv extern, ca o recompensă sau o pedeapsă.