Sexul nu vinde, constată studiile

„Sexul vinde” – este o frază publicitară cunoscută și acceptată pe scară largă. Dar această înțelepciune convențională este mult mai complexă decât pare.

Potrivit unui studiu major, sexul primeste atentie dar nu vinde neaparat.

Cercetarea a analizat aproape 80 de studii publicitare dintr-o perioadă de peste trei decenii.

„Am constatat că oamenii își amintesc anunțurile cu apeluri sexuale mai mult decât cele fără, dar acest efect nu se extinde la brandurile sau produsele care apar în anunțuri”, a declarat profesorul John Wirtz, profesor universitar la Universitatea Illinois, autorul principal al cercetării .

Participanții la cele 78 de studii evaluate de colegi au fost mai puțin susceptibili de a-și aminti brandurile care foloseau sex pentru a vinde produse. De asemenea, nu au fost mai motivați să cumpere produsele.

De fapt, există o mare probabilitate ca participanții să aibă o atitudine negativă față de astfel de anunțuri.

„Am constatat că efectul literalmente este zero asupra intenției participanților de a cumpăra produse în anunțuri cu tentă sexuală„, a spus Wirtz.

O DIFERENȚĂ MAI BUNĂ ÎNTRE BĂRBAȚI ȘI FEMEI

„Cea mai puternică constatare a fost, probabil, cea mai puțin surprinzătoare, adică faptul că bărbații, în medie, preferă nunțurile cu tentă sexuală, iar femeile nu prea le plac”, a spus Wirtz. „Cu toate acestea, am fost surprinși de modul în care au fost atitudini negative față de aceste anunțuri”.

Autorii au subliniat că analiza studiilor colectate a dat un eșantion foarte mare și, prin urmare, rezultate foarte fiabile.

Uneori, un anunț foarte bun poate face spectatorii să-și amintească anunțul mai mult decât produsul pe care îl promovează și, uneori, chiar dacă aceștia își amintesc produsul, faptul că anunțul său a fost amuzant, dureros sau sexy nu îi face în mod necesar să cumpere .